The Greek kiosk of miracles and wonders/Το περίπτερο των θαυμάτων

Photo: Kiosk/Περίπτερο. Christoph Ziegler.

EN/GR The eternal Greek entrepreneurial spirit dictates the design of Myths 2015 at Sieraad Amsterdam.

The kiosk — the word means The House in Turkish — is the archetype of Stand 23 in Amsterdam’s former Gas Factory.

Small, competent, flexible and eager to improvise. We think this is the economic attitude and model for  Greece to overcome present difficulties.

Tο αιώνειο ελληνικό πνεύμα του επιχειρείν υπαγορεύει το σχέδιο που κάναμε για το πώς θα μοιάζει το περίπτερο των Μύθων 2015 στη Σιεράαντ του Αμστερνταμ.

Το κιόσκι, μία λέξη που προέρχεται από τα τούρκικα και σημαίνει σπίτι, γίνεται αμέσως κατανοητό σε όλες τις γλώσσες. Εχει δε “πολιτογραφηθεί” το *περίπτερο* ως μία εφεύρεση 100% ελληνική.

Μικρός, ικανός, ευέλικτος και πρόθυμος να αυτοσχεδιάσει. Εμείς πιστεύουμε ότι αν αυτό ήταν το οικονομικό

IMG_1857

μοντέλο της Ελλάδας, η χώρα θα ξεπερνούσε γρήγορα την παρούσα κρίση.

Advertisements

One thought on “The Greek kiosk of miracles and wonders/Το περίπτερο των θαυμάτων

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s