Myths 2015 @ Sieraad, Amsterdam — NOV 2015

Picture 4Ευχαριστούμε όλους όσοι μας στείλατε η-μαίηλ με συγχαρητήρια κι ευχές για την επιτυχία της έκθεσης Μύθοι 2015 ή εκδηλώσατε ενδιαφέρον να συμμετάσχετε στη νέα ομάδα που ετοιμάζουμε για τη διεθνή έκθεση Σιεράαντ στο Αμστερνταμ, αρχές του προσεχή Νοέμβρη.

Δεν έχουμε προλάβει να απαντήσουμε στον καθένα ξεχωριστά, έχουμε λάβει όμως τα μηνύματα σας και μας συγκινεί το ενδιαφέρον σας.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα όσους έχουν συνεργαστεί μαζί μας στο παρελθόν και επιθυμούν να αντιμετωπίσουμε πάλι μαζί μία μεγάλη πρόκληση.

Αυτή η ψήφος εμπιστοσύνης είναι ανεκτίμητη για εμάς. Είναι επιβράβευση από όσους γνωρίζουν πόσο σκληρά μπορούν να γίνουν τα πράγματα μερικές φορές, όταν ο πήχυς στέκεται πολύ ψηλά.

Δημοσιεύουμε σήμερα μερικές πρώτες πληροφορίες για την ελληνική ομάδα συμμετοχής στη Σιεράαντ, ως μία πρόγευση κυρίως για όσους δεν γνωρίζουν μερικά βασικά αυτής της διοργάνωσης ή του τρόπου που εργαζόμαστε.

Καλό θα ήταν να τα διαβάσουν προσεκτικά, μαζί με τις ειδικές πληροφορίες που θα στείλουμε σε όσους τις ζήτησαν ή τις ζητήσουν

στο loukiarichards@gmx.de

πριν ετοιμάσουν τον φάκελο με την αίτηση τους, ώστε αν δεν ταιριάζουν με αυτά που επιδιώκουν, να μην χάνουν τον χρόνο και το χρήμα τους.

1. Η Sieraad/Σιεράαντ (Κόσμημα στα ολλανδικά) είναι μία μεσαίου μεγέθους, πλην όμως πολύ εκλεκτική και εκλεκτή, εμπορική έκθεση που γίνεται κάθε χρόνο στο Αμστερνταμ και συγκεντρώνει αγοραστικό κοινό — ιδιώτες, εμπόρους χονδρικής, γκαλερίστες και συλλέκτες — από την βόρεια Ευρώπη και δη την Ολλανδία, Γερμανία, Βέλγιο, Αγγλία, αλλα κι από χώρες εκτός Ευρώπης (Ασία, Αυστραλία).

Η έκθεση διακρίνεται για την ωραία αισθητική παρουσίαση των περιπτέρων της σε έναν πολύ όμορφο χώρο, αλλά και για την έμφαση που δίνει στο εικαστικό, αλλά και εμπορικό ταυτόχρονα, κόσμημα.

Παράλληλα με τη Σιεράαντ, οι διοργανωτές πραγματοποιούν κάθε χρόνο μία έκθεση εικαστικού κοσμήματος, στην οποία οι συμμετέχοντες επιλέγονται κατόπιν διαγωνισμού και είναι υποψήφιοι για το βραβείο New Traditional Jewellery.

Η γράφουσα επιλέχθηκε με το έργο της “Salve” για την έκθεση “Faith” που πραγματοποιήθηκε στο Αμστερνταμ το 2007 και μεταφέρθηκε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Apeldoοrn το 2008.

Ο διττός χαρακτήρας — εικαστικός και εμπορικός — καθιστά την έκθεση ενδιαφέρουσα για όσους θέλουν να επεκτείνουν το δίκτυο τους στις ανωτέρω χώρες, να κάνουν επαφές, να μάθουν καλύτερα πως λειτουργεί η διεθνής αγορά, να δουν τις δυνατότητες τους, να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους με μία έκθεση υψηλού πρεστίζ και φυσικά να πουλήσουν τα έργα τους.

Το τελευταίο είναι ρητός στόχος για όσους συμμετέχουν στη Σιεράαντ, εξ ου λέμε ότι δεν είναι μία έκθεση σε γκαλερί όπου τα αποτελέσματα μπορεί να χρειαστούν δύο και τρία χρόνια (και πολύ εντατική δουλειά Επικοινωνίας)

μέχρι να αποτυπωθούν στην εμπορική αξία και το προφίλ του καλλιτέχνη, αλλά έκθεση εμπορική — όπου δηλαδή και τα νουμερα, οι χρόνοι παράδοσης, η ικανότητα εργασίας στον τομέα λιανική ΚΑΙ χονδρική, η γνώση της ορθής τιμολόγησης, αλλά και της πώλησης, είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες.

Η πρόκληση όμως που θα αντιμετωπίσουν:

Να δημιουργήσουν ιδιαίτερα κοσμήματα σε τιμές ορθές και σε επαγγελματικούς χρόνους παράδοσης

Να συνδυάσουν δηλαδή το ταλέντο του ντηζάινερ με αυτό του εμπόρου

είναι τεράστια.

Οπως και σε προηγούμενες εκθέσεις κι εδώ θα προηγηθούν εργαστήρια στην Ελλάδα, όπου θα συζητήσουμε τους ακριβείς στόχους, το  κόνσεπτ, το ντηζάιν, τα υλικά, τις τεχνικές, την παρουσίαση, την εταιρική ταυτότητα, την επικοινωνία του κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά κ.α.π.

2. Η συμμετοχή στην έκθεση Σιεράαντ δεν γίνεται αυτόματα για όποιον μπορεί να πληρώσει το σεβαστό ποσό που ζητά η ολλανδική διοργάνωση, για να πάρει ένα περίπτερο είτε ατομικό είτε ως ομαδικό. Γίνεται κατόπιν φακέλου, ώστε να τηρούνται οι υψηλές προδιαγραφές της διοργάνωσης.

Συμβουλεύουμε όσους επιθυμούν να λάβουν μέρος μόνοι τους ή με τη δική τους ομάδα να το κάνουν, δηλαδή να ετοιμάσουν και να στείλουν τον σχετικό φάκελο με την αίτηση. ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα!

Αν δεν γνωρίζουν αυτά που λέμε και ξαναλέμε από αυτή τη στήλη, δηλαδή τον τρόπο που εργάζονται στο εξωτερικό, ίσως το αποτέλεσμα τους απογοητεύσει.

Για να έχεις ένα καλο αποτέλσμα ως ελληνική ομάδα στο εξωτερικό πρέπει να ξέρεις ποιά είναι αυτά και να μπορείς να μεταφέρεις τα μηνύματα σου στην γλώσσα που καταλαβαίνει ο αποδέκτης ή ο πελάτης σου.

Σε αυτή την περιπτωση δεν εννοούμε μόνο τα Ολλανδικά ως γλώσσα, αλλά ο,τι βρίσκεται πίσω από την εθνική, την αισθητική και την καταναλωτική ταυτότητα και νοοτροπία λαών πολύ διαφορετικών από τον ελληνικό.

Στη δική μας ομάδα, έχοντας το οκ της Σιεράαντ, θα επιλέξουμε ως επιμελητές αυτούς που μπορούν να εργαστούν το εξάμηνο σχεδόν που μεσολαβεί μέχρι την έκθεση σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς της βόρειας Ευρώπης και δη – πρωτίστως – της Ολλανδίας, την οποία — το γούστο, την αισθητική και θεματολογία, τα ήθη συναλλαγής όπως και τη νοοτροπία, αλλά και την γλώσσα μέσω συνεργατών μας — γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά.

Η γράφουσα έχει ζήσει στο Αμστερνταμ, μία εκπληκτικά δημιουργική και αισθητικά προχωρημένη πόλη με τεράστια παράδοση στην τέχνη και δύο από τις καλύτερες πανεπιστημιακές σχολές στον κόσμο για ντηζάιν και κόσμημα, έχει επισκεφτεί περί τις τριάντα φορές στην χώρα, έχει επαφές, γνωριμίες, φίλους και το κυριότερο από όλα έχει πραγματοποιήσει επιτυχημένα εικαστικά πρότζεκτ στην Ολλανδία σε συνεργασία με μεγάλα ονόματα, ενώ έχει κερδίσει χρήματα πουλώντας έργα της ή αναλαμβάνοντας να πραγματοποιήσει εικαστικές δράσεις για εταιρείες και θεσμούς.

Αυτά τα πρότζεκτ είναι:

1. Faith/Symbols of Faith– Υποψήφια για το βραβείο New Traditional Jewellery (RAI Amsterdam-Aperdoorn Museum of Moder and Contemporary Art) – 2007

2. Red Light Design – Artist in Residence στο Ted Noten Atelier. Ενα προτζεκτ της Πόλης του Αμστερνταμ – 2009

3. The Olive Tree A Rooster Called Home – Τρεις ατομικές εκθέσεις συνοδευόμενες από εργαστήρια για το κοινό στα Coco-mat Concept stores: Αμστερνταμ, Ρότερνταμ, Αμβέρσα  – 2011

4. Ανάθεση δημιουργίας κι αγορά έργου από την εταιρεία Art Hotel Dulac, Amsterdam – 2011

5. A Stitcher’s Odyssey – Ατομική έκθεση και σειρά περφόρμανς στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Αμστερνταμ (Openbare Bibliotheek Amsterdam) – 2012

5. Stitchathon/Βελονοδρομία με φοιτητές ως προσκεκλημένη εικαστικός από το Πανεπιστήμιο του Αμστερνταμ – 2012

6. “Bahnfasern zu Grenzverbindungen”, Περφόρμανς μέσα σε ένα τραίνο στα σύνορα Ολλανδίας Γερμανίας κι εργαστήρια κατασκευής εικαστικού έργου μαζί με το κοινό στο Enschede-Münster-Bερολίνο – 2012 (με την χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού προγράμματος GrensWerte / EUREGIO)

Για περισσότερες σχετικές πληροφορίες, δείτε στο http://www.loukiarichards.de

3. Γεγονός είναι ότι η ευρωπαϊκή αγορά δεν έχει ανακάμψει ακόμα. Αποψη των διοργανωτών της Σιεράαντ, αλλά και δική μας, είναι ότι έχουμε ακόμα δύο δύσκολα χρόνια μπροστά μας στην Ευρώπη.

Η άποψη μας ταυτίζεται επίσης και ως προς αυτό: Αυτή τη στιγμή το ζητούμενο για κάθε ντηζάινερ είναι να παραμείνει στην αγορά και μετά την κρίσιμη διετία, ακόμα και αν τα κέρδη του αυτό το διάστημα είναι μικρά.

Οσοι δεν τα καταφέρουν ή δεν τολμήσουν να παραμείνουν ενεργοί και με συνεχή παρουσία εντός της αγοράς, εντός αυτού του διεθνους κυκλώματος — όπου λίγο πολύ όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας – π.χ. αν δεν τολμήσουν να επενδύσουν σε εκθέσεις κύρους, σε διαφήμιση/προμόσιον/σωστές Δημόσιες Σχέσεις/Μάρκετινγκ ή να πάρουν ανάλογα ρίσκα με στοχευμένο και μελετημένο προσανατολισμό, σε δύο χρόνια που η ανάκαμψη θα έρθει, αυτοί δεν θα μπορούν να ξαναμπούν εκεί όπου δεν τόλμησαν, όταν τολμούσαν οι άλλοι.

Θα είναι στο περιθώριο. Στην αγορά θα μείνουν οι παλαιοί, αυτοί που έκλεισαν τη σωστή στιγμή τις θεσεις τους, ενώ θα εισέρχονται κάθε χρόνο και τα νέα ταλέντα που βγάζουν οι μεγάλες, υπεραιωνόβιες, μη κερδοσκοπικές, πανεπιστημιακές σχολές της Ολλανδίας, Αγγλίας, Αμερικής, Βελγίου, Γερμανίας, Ιαπωνίας, Κίνας, Κορέας.

Στα Οικονομικά λέμε ότι ένας επενδυτής τοποθετείται σε θέσεις. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο μας.

Μπορεί να σας φαίνεται σκληρό, ρωτήστε όποιον θέλετε από τον χώρο των μπιζνες και θα σας πει ακριβώς το ίδιο πράγμα για τη συγκυρία που ζούμε και ισχύει για όλους τους κλάδους της οικονομίας.

Το ντηζάιν είναι μπίζνες για αυτούς που έχουν επενδύσει σε αυτό: επένδυση σε σοβαρές σπουδές, επένδυση σε σοβαρές εκθεσεις, επένδυση σε επιμόρφωση, επένδυση σε τεχνογνωσία, επένδυση σε σοβαρά Πι Αρ, επένδυση σε ταξίδια, επένδυση σε βιβλία κ.α.π.

Το λέμε και το ξαναλέμε στα εργαστήρια μας και είναι η ουσία όσων μάθαμε από την επαγγελματική μας διαδρομή τα τελευταία 27 χρόνια:

Κανείς δεν θα σας βοηθήσει, κανείς δεν θα σας κάνει αστέρια. Μην ονειρεύεστε Πυγμαλίωνες!

Ο χώρος είναι πάρα πολυ σκληρός και δεν υπάρχουν φιλίες, κουμπαριές, μέντορες της συμφοράς και άλλα τέτοια φαιδρά. Υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός, καθώς δεν πετυχαίνουν όλοι, αλλά πάρα πολλοί λίγοι.

Οσοι βρίσκετε τα γραφομενα αυτά υπερβολικά, αναρωτηθείτε:

Αραγε ο κολλητός, ο αγαπημένος σας φίλος και συνάδελφος ή μέντορας, θα χαιρόταν με τη δική σας επιτυχία, αν αυτός/ή την ίδια στιγμή που εσείς πετάτε, έμενε στάσιμος ή αποτύγχανε στο ίδιο εγχείρημα, στον ίδιο χώρο;

Εχετε την απάντηση, γνωρίζετε σίγουρα την αλήθεια.

Από τη δική μας εμπειρία, μπορούμε μόνο να ομολογήσουμε το εξής: Αλγεινή, αλλά και φαιδρή ταυτόχρονα, εντύπωση μας έχουν κάνει “φίλοι” που συμμετέχουν από κοινού σε έκθεση ή εργαστήριο μας που όταν ο (αφελής) φίλος τους δεν ακούει, μας τον “θάβουν” πίσω από την πλάτη του…

Μόνοι σας θα βοηθήσετε τον εαυτό σας, μόνοι σας θα ανεβείτε στην κορυφή, αν αυτό που κάνετε είναι αυτό το οποίο αγαπάτε.

Η τόλμη σας θα πείσει κι αλλους να σας έρθουν κοντά σας και να ταυτίσουν τη δική τους επιτυχία με τη δική σας.

4. Η ολλανδική αγορά, αλλά και η αγορά του εξωτερικου γενικώτερα, δεν κινείται σύμφωνα με τα δεδομένα της Ελλάδας.

Είναι άλλη η αισθητική παράδοση, άλλη η κουλτούρα πίσω από την προστεσταντική ή την καθολική π.χ. κοινωνία, άλλα τα μέτρα αξιολόγησης ή τα ονόματα που έχουν πρεστίζ στη Δύση.

Ενα παράδειγμα που επαναλαμβάνω και σε πολλούς δεν αρέσει να το ακούνε, το βρίσκουν “απαξιωτικό”, καθώς φωτίζει την γύμνεια όσων δεν εχουν τα μορφωτικά, ψυχικά εφόδια ούτε το ταλέντο,

είναι ότι

οι αγοραστες, οι συλλέκτες, θα σε ρωτήσουν πού σπούδασες, πού εξέθεσες, ποιά βραβεία έχεις πάρει, τί σκεφτεσαι, ποιά μηνύματα θέλεις να περάσεις με το κόσμημα σου, ποιό είναι το κοινωνικό και μορφωτικό σου επίεπδο, ώστε να καταλάβουν γιατί ζητάς τα χρήματα που ζητάς για το εργο σου και να κρίνουν αν είσαι προσγειωμένος ή πετάς στα σύννεφα, δηλαδή είσαι μη επαγγελματίας.

Συλλέκτες, έμποροι χονδρικής, επιμελητές μουσείων και εκθέσεων ΔΕΝ επενδύουν σε, ΔΕΝ συνεργάζονται με μη επαγγελματίες, για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο.

Το βλέπουμε συνέχεια, το είδαμε και στην τελευταία μας έκθεση.

Αυτό που κάνουμε εμείς είναι όχι να αποθαρρύνουμε, όσους εχουν αδυναμίες, αλλά αφού εξηγήσουμε σε όσους η δουλειά τους είναι αδύναμη για ένα διεθνές κοινό — πολύ απαιτητικό, πολύ ενημερωμένο και πολύ συνειδητό ως προς την αξία του χρήματος του — γιατί συμβαίνει αυτό, να δουλέψουμε μαζί, ώστε να καταστήσουμε τα δυνατά τους σημεία ακαταμάχητα.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s